Van existentie naar UFO pary... - Reisverslag uit Ishigaki, Japan van elize rietberg - WaarBenJij.nu Van existentie naar UFO pary... - Reisverslag uit Ishigaki, Japan van elize rietberg - WaarBenJij.nu

Van existentie naar UFO pary...

Door: Elize Rietberg

Blijf op de hoogte en volg elize

30 December 2012 | Japan, Ishigaki

zaterdagavond, eerste dag Ishigaki
wow, ik moet nog echt wennen aan het eilandritme.. het regende vandaag dus het was eigenlijk een dag om binnen te zitten. Maar nu ik eindelijk weer vrijuit kan bewegen na de stress van Tokyo, heb ik het gevoel alsof mijn lichaam ontploft van de energie! Ik wil van alles ondernemen en beleven en ben daarom maar 2 uur lang gaan fietsen als uitlaatklep. Ook kabira bay bezocht, het strand hier om de hoek waar iedereen komt om te duiken en het prachtige zeeleven te zien. Verlaten stranden en het toerisme is hier nog zeer beperkt. Waar ik op Terschelling dooie zeehonden tegenkwam tijdens het strandjutten, vond ik hier een grote dooie schildpad. Zo prachtig zijn alle structuren van de gekleurde schelpen die een groot contrast vormen met het hagelwitte zand. Soms voel ik me haast te gepassioneerd voor deze wereld, dan wil ik zo veel en zo snel...op dit eiland kom ik mezelf nu al tegen en zal het mij leren te rusten. Nu weet ik ook weer waarom ik altijd op mannen val die geen plan in hun leven hebben en de dag nemen zoals ie komt. Ergens heb ik dat nodig als balans, al is dit ook hetzelfde punt waar ik vaak op afknap bij mannen. Ik wil gewoon van alles `DOEN`... Net kwam ik thuis in het hostel en sprak ik Akimi en Shinobu, de vrouwen die hier lange tijd verblijven en het hostel draaiende houden. Samen met Mayu en Gon, de eigenaars, hebben we besloten dat we 24 december `Hollandish` christmas houden en 25 december Asian style! Oh dit wordt super gezellig! Ik zal wat recepten opzoeken!

24 december, vergeten welke dag het is...
vanmiddag de hele middag staan koken. Van die recepten niks terecht gekomen. Dat is altijd zo als mensen willen dat je Nederlands voor ze kookt in het buitenland, kunnen ze wel leuk bedenken maar `normale` ingredienten zijn in geen velden of wegen te bekennen. We gingen naar de plaatselijke farmers markt en gelukkig raak ik eerder geinspireerd dan moedeloos om met vreemde producten wat te maken. Een goede olijfolie, peper en zout is eigenlijk als enige essentieel en dat hebben ze gelukkig. Vanavond nemen we alle schalen mee naar de pottenbakster van het eiland waar we met zo`n 10 personen gezellig gaan eten! Morgen eten we Asian style dus dan hoef ik niet meer aan het roer te staan. ff de pompoentaart checken...

26 december
bijkomen van de kerst. Wat een heerlijke avonden! Aangekomen bij de plaatselijke pottenbakster was het als thuiskomen. Troep en verzamelingen overal, een gezellige houtkachel, en een super lieve vrouw waarmee ik gelijk een klik voelde. Misschien wel 30 schalen voedsel hadden we uiteindelijk en na gezamelijk `CAMPAJ` gezegd te hebben konden we aanvallen. Kinderen kropen en klommen overal en nergens, ook op mij, zo heerlijk ongedwongen en schaamteloos. Ook gisteravond was super gezellig, er zijn een hoop nieuwe mensen in het hostel gekomen en al met al voelt het als 1 grote familie! Op een gegeven moment zaten we met 6 vrouwen wijn te drinken en over onze exen te praten. De exman van de pottenbakster is ook aan het zeilen, ondanks de taalbarriere begrepen we elkaar compleet en hadden we de grootste lol.
Vandaag weer veel buiten geweest, het is stormachtig, regenachtig maar toch heel warm. Eigenlijk mijn lievelings weer, met mijn haren in de wind, uitkijkend vanaf de rotsen in de woeste zee voelt het alsof alles stroomt en leeft. Vanmiddag voor het eerst gezwommen in zee, ook al regende het, het water is warm het hele jaar door. Prachtige koralen en vissen gezien. Jammer dat ik morgen naar de stad moet om mijn textielonderzoek te beginnen, ik wil nu elke dag zwemmen!! Eigenlijk is het perfect hier in de winter te zijn, er zijn geen giftige kwallen, geen muggen, en in de zomer is het hier zo heet dat je binnen 10 minuten kan verbranden!
Dit is het leven!! Dit is de reden waarom ik wil leven! Essentieler bij de bron, het doel van het bestaan. Hopelijk morgen weer een stormachtige stromende dag!

28 dec. savonds, net wakker geworden..
hahah gister hadden we een UFO party on the roof!!!! fuckin gaaf, er is een vrouw hier in de buurt die in UFO`s geloofd en er is zowaar een UFO vereniging op het eiland. Gister kwamen ze bijelkaar om hier op het dak naar de UFO` s te kijken! geweldig! Ik had wijn gehaald en Awamori, de plaatstelijke sake, want dit moest natuurlijk groots gevierd worden! Helaas was ik de enige die er zo over dacht maar met mezelf had ik grote lol op het dak met mijn fles Awamori terwijl de andere participanten bloedserieus in de verte staarden. Op een gegeven moment had ik de gitaar ermaar bij gepakt om een ode te zingen aan de UFO`s, normaliter wordt de gitaar mij na minder dan een minuut al afhandig gemaakt, maar deze keer werd mijn spel zelfs gewaardeerd. Of in ieder geval, dat was mijn perceptie. Na nog geen uur was de UFO party alweer voorbij, ze waren opgestegen. Dus was het tijd om een `Fullmoon party` te continueren, in mijn eentje op de veranda! uiteindelijk dronken dansend in de woonkamer beland en vandaag heb ik maar ff een balansdag ingepland voor de algehele gezondheid.
Oja, gister ook naar de textielvrouw van het eiland geweest om `Choma` plant te extraheren. Een beetje ongemakkelijk was het wel, want we verstonden elkaar voor geen meter en ze wist niet zo goed wat ik daar kwam doen. Toen hebben we afgesproken dat ik 4 januari terugkom als ze les geeft in weven. Dus tot die tijd heb ik rust en heb ik tijd het hele Tokyo gebeuren een plek te geven.

29 december
Ik begin echt verliefd te worden op dit eiland! Fietsend door de vlindertuin, zo lijkt het tenminste. super mooie gekleurde vlinders met de prachtigste patronen! zwemmend in het helder aquagroene water, zo heerlijk! we worden in dit hostel met z`n allen 1 grote rare familie, allemaal bijzondere karakters bijelkaar. Een Engels man met roze haar en piercings die de hele dag loopt te koken en er af en toe bij praat alsof hij een kookshow aan het geven is. Een chinees meisje uit Hongkong die dwangmatige obsessies heeft om haar eten te fotograferen en te documenteren op facebook. Lima, een tweejarig klein ding wat overal om giechelt, een Italiaanse familie met twee jongens die Engels uitspreken alsof ze de koninklijke familie toespreken, met namen als Guivanno, Luigardo, Donatella....
Mayu en Gon zijn altijd te laat voor alles, zij zijn de eigenaars van het hostel maar kunnen niet relaxter zijn,..... wanneer het tijd is naar de stad te rijden, gaan we met z`n allen in een enorme Amerikaanse auto, bijna een bus, en zit iedereen al klaar terwijl Mayu en gon heen en weer rennen op hun slippers, steeds weer wat vergeten. En dan hebben we nog Richard, een hieperactieve Engelsman die, na het stoppen met alcohol, al om zeven uur `s ochtends naast zijn bed staat te springen in the dormitory. Een heerlijk gezellige chaos zo bijelkaar!
Tofu is 1 van de specialiteiten van het eiland, vanochtend heerlijk gegeten bij een Tofuboerderij in de weilanden. Ze geven ook workshops en ik moet er eigenlijk maar 1 doen. Sojabonen gebruiken ze ook in de textiel overal voor, het is gewoon super handig als je de basis weet hoe te koken met sojabonen. Dan gaat er een wereld aan mogelijkheden open!

30 december
Gister hout gesprokkeld en een kampvuur gemaakt. Samen met de Italiaanse kinderen en de roze harige kok brood gebakken op het vuur terwijl het licht van de nog volle maan ons bijscheen. Zometeen gaan we met een bus vol naar de plaatstelijke farmers markt. Het leven is goed op het eiland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

elize

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 32506

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 08 Maart 2017

Ik vertrek: La Gomera

06 Oktober 2014 - 11 Februari 2015

Zinderend Zuid Amerika

12 September 2013 - 12 December 2013

Grollen in Groningen

01 September 2012 - 01 Februari 2013

Textiel in Tokyo

Landen bezocht: